Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 454 000
Viikot: 1-4/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 027 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %27,0 %1 574 00064 %
Yle TV215,4 %9,9 %1 512 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %1 058 00043 %
Yle yhteensä44,9 %40,3 %1 762 00072 %
MTV315,4 %21,1 %1 612 00066 %
Sub4,7 %5,5 %1 204 00049 %
AVA2,1 %2,2 %797 00032 %
C More Total1,7 %1,9 %352 00014 %
MTV yhteensä23,8 %30,7 %1 760 00072 %
Nelonen5,2 %6,1 %1 356 00055 %
Jim2,6 %2,1 %938 00038 %
Liv1,4 %1,6 %843 00034 %
Hero1,0 %1,5 %671 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %11,3 %1 568 00064 %
TV53,9 %4,2 %1 182 00048 %
Kutonen3,2 %3,0 %929 00038 %
Frii1,4 %1,4 %634 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC1,3 %1,1 %555 00023 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,1 %1 413 00058 %
STAR Channel2,1 %1,7 %788 00032 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %797 00032 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 092 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,4 %4,6 %726 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 027 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.