Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 5-8/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 524 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %26,5 %3 430 00064 %
Yle TV215,3 %8,2 %3 286 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 146 00040 %
Yle yhteensä44,9 %37,9 %3 953 00074 %
MTV319,4 %24,9 %3 536 00066 %
Sub3,6 %4,0 %2 367 00044 %
AVA2,3 %2,4 %1 685 00032 %
C More Total1,4 %1,4 %695 00013 %
MTV yhteensä26,8 %32,8 %3 876 00073 %
Nelonen7,2 %10,1 %3 116 00058 %
Jim1,7 %1,4 %1 719 00032 %
Liv1,5 %1,6 %1 771 00033 %
Hero0,8 %1,2 %1 198 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %14,3 %3 483 00065 %
TV52,7 %2,7 %2 145 00040 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 590 00030 %
Frii1,8 %1,7 %1 270 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %66 0001 %
TLC2,3 %2,1 %1 206 00023 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,9 %2 783 00052 %
STAR Channel1,7 %1,6 %1 392 00026 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 384 00026 %
Disney Finland4,4 %3,4 %2 004 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,9 %3,5 %1 418 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 524 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.