Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
Viikot: 9-13/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 324 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %26,3 %1 788 00066 %
Yle TV215,4 %8,6 %1 708 00063 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %1 103 00041 %
Yle yhteensä45,8 %38,3 %2 059 00076 %
MTV321,9 %27,1 %1 843 00068 %
Sub2,5 %2,5 %1 084 00040 %
AVA2,9 %3,0 %920 00034 %
C More Total0,9 %1,1 %300 00011 %
MTV yhteensä28,3 %33,6 %1 997 00074 %
Nelonen8,4 %12,5 %1 638 00061 %
Jim1,5 %1,2 %811 00030 %
Liv1,7 %1,7 %917 00034 %
Hero0,7 %0,9 %535 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %16,3 %1 791 00066 %
TV52,6 %2,2 %1 021 00038 %
Kutonen1,1 %1,0 %668 00025 %
Frii1,9 %1,8 %615 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC2,8 %2,2 %649 00024 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,3 %1 378 00051 %
STAR Channel1,3 %1,3 %627 00023 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %550 00020 %
Disney Finland2,8 %2,4 %882 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %2,6 %634 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 324 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.