Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 9-13/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %26,5 %1 734 00069 %
Yle TV215,0 %8,6 %1 607 00064 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %1 078 00043 %
Yle yhteensä45,8 %38,4 %1 945 00077 %
MTV322,1 %27,1 %1 769 00070 %
Sub2,5 %2,5 %1 038 00041 %
AVA3,0 %3,0 %904 00036 %
C More Total0,9 %1,0 %285 00011 %
MTV yhteensä28,4 %33,7 %1 906 00075 %
Nelonen8,2 %12,4 %1 563 00062 %
Jim1,5 %1,2 %795 00031 %
Liv1,7 %1,7 %900 00036 %
Hero0,7 %0,9 %531 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %16,3 %1 708 00068 %
TV52,6 %2,2 %995 00039 %
Kutonen1,1 %1,0 %652 00026 %
Frii1,9 %1,8 %610 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC2,9 %2,2 %640 00025 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,3 %1 336 00053 %
STAR Channel1,3 %1,3 %610 00024 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %544 00021 %
Disney Finland2,8 %2,4 %861 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %2,6 %582 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 182 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.