Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 40-43/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,6 %32,5 %1 170 00096 %
Yle TV28,1 %6,9 %1 054 00086 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %879 00072 %
Yle yhteensä47,7 %42,0 %1 176 00096 %
MTV321,8 %27,7 %1 131 00092 %
Sub1,6 %1,9 %733 00060 %
AVA2,0 %1,6 %646 00053 %
C More Total1,2 %1,2 %186 00015 %
MTV yhteensä26,5 %32,4 %1 149 00094 %
Nelonen6,8 %9,1 %956 00078 %
Jim2,1 %1,3 %653 00053 %
Liv1,5 %1,3 %648 00053 %
Hero0,8 %0,9 %456 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %12,6 %1 027 00084 %
TV52,0 %2,0 %671 00055 %
Kutonen1,5 %1,4 %503 00041 %
Frii1,8 %1,8 %485 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0002 %
TLC1,6 %1,0 %421 00034 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,4 %827 00068 %
STAR Channel1,2 %1,1 %454 00037 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %493 00040 %
Disney Finland3,7 %2,7 %647 00053 %
Paramount Network0,2 %0,1 %102 0008 %
AlfaTV1,8 %2,2 %627 00051 %
Muut2,0 %2,2 %312 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 183 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.