Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 40-43/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 177 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,9 %1 628 00062 %
Yle TV29,8 %7,9 %1 544 00059 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,3 %1 022 00039 %
Yle yhteensä38,9 %35,1 %1 840 00070 %
MTV316,7 %21,6 %1 708 00065 %
Sub3,7 %4,1 %1 205 00046 %
AVA1,8 %1,8 %860 00033 %
C More Total2,4 %2,7 %392 00015 %
MTV yhteensä24,7 %30,2 %1 897 00073 %
Nelonen9,0 %12,0 %1 586 00061 %
Jim2,6 %1,9 %986 00038 %
Liv1,5 %1,5 %881 00034 %
Hero1,0 %1,2 %656 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %16,6 %1 752 00067 %
TV52,8 %2,5 %1 053 00040 %
Kutonen4,1 %3,6 %959 00037 %
Frii1,5 %1,4 %600 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %57 0002 %
TLC0,9 %0,6 %520 00020 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,5 %1 386 00053 %
STAR Channel2,9 %2,3 %814 00031 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %768 00029 %
Disney Finland6,4 %4,5 %1 089 00042 %
Paramount Network0,6 %0,4 %252 00010 %
AlfaTV1,1 %1,2 %621 00024 %
Muut5,4 %5,0 %719 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 177 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.