Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 10-13/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 417 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,1 %27,5 %2 006 00075 %
Yle TV28,5 %5,8 %1 808 00068 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %1 239 00046 %
Yle yhteensä45,7 %36,3 %2 194 00082 %
MTV319,7 %26,1 %2 080 00078 %
Sub2,7 %2,9 %1 348 00050 %
AVA2,2 %2,1 %1 037 00039 %
C More Total0,4 %0,2 %222 0008 %
MTV yhteensä25,0 %31,4 %2 209 00082 %
Nelonen8,8 %12,2 %1 877 00070 %
Jim2,1 %2,3 %1 083 00040 %
Liv2,3 %2,0 %1 118 00042 %
Hero0,9 %1,1 %713 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,7 %2 040 00076 %
TV52,6 %2,9 %1 247 00047 %
Kutonen1,2 %1,1 %802 00030 %
Frii2,2 %2,3 %783 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC2,6 %2,7 %806 00030 %
Warner Bros. Discovery8,9 %9,2 %1 621 00061 %
STAR Channel2,1 %2,0 %813 00030 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %674 00025 %
Disney Finland3,5 %3,0 %1 099 00041 %
Paramount Network0,3 %0,2 %200 0007 %
AlfaTV0,4 %0,5 %504 00019 %
Muut2,0 %1,6 %500 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 417 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.