Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 6-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 370 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %23,8 %1 827 00068 %
Yle TV211,5 %6,0 %1 743 00065 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,6 %1 213 00045 %
Yle yhteensä42,8 %33,4 %2 106 00079 %
MTV319,5 %25,4 %1 956 00073 %
Sub3,1 %3,3 %1 320 00049 %
AVA2,4 %2,3 %1 001 00037 %
C More Total0,3 %0,3 %162 0006 %
MTV yhteensä25,4 %31,4 %2 112 00079 %
Nelonen8,6 %11,9 %1 826 00068 %
Jim2,4 %2,6 %1 033 00039 %
Liv2,3 %2,1 %998 00037 %
Hero1,1 %1,3 %676 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,9 %2 000 00075 %
TV53,1 %3,6 %1 196 00045 %
Kutonen1,2 %1,2 %761 00028 %
Frii2,4 %2,4 %718 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %62 0002 %
TLC2,8 %3,1 %762 00028 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,8 %1 581 00059 %
STAR Channel2,2 %2,0 %780 00029 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %641 00024 %
Disney Finland3,8 %3,3 %1 057 00039 %
Paramount Network0,2 %0,1 %136 0005 %
AlfaTV0,6 %0,9 %503 00019 %
Muut2,7 %2,1 %576 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 370 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.