Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 6-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %9,8 %802 00057 %
Yle TV212,9 %7,4 %852 00061 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,0 %424 00030 %
Yle yhteensä25,4 %19,1 %1 029 00074 %
MTV318,7 %24,5 %903 00065 %
Sub5,8 %6,0 %680 00049 %
AVA3,1 %3,2 %472 00034 %
C More Total0,8 %0,7 %105 0007 %
MTV yhteensä28,3 %34,3 %1 044 00075 %
Nelonen10,9 %14,5 %896 00064 %
Jim4,1 %4,4 %524 00038 %
Liv2,6 %2,4 %421 00030 %
Hero1,3 %1,5 %300 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,0 %22,8 %1 023 00073 %
TV53,5 %3,7 %572 00041 %
Kutonen3,7 %3,1 %446 00032 %
Frii2,0 %1,6 %279 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %50 0004 %
TLC2,8 %3,0 %329 00024 %
Warner Bros. Discovery13,2 %12,4 %810 00058 %
STAR Channel5,0 %4,1 %447 00032 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %312 00022 %
Disney Finland7,7 %5,9 %573 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %89 0006 %
AlfaTV0,2 %0,3 %118 0008 %
Muut5,9 %4,9 %410 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 217 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.