Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 1-5/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 205 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %10,4 %792 00057 %
Yle TV215,0 %10,9 %829 00059 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,3 %398 00029 %
Yle yhteensä27,1 %22,6 %1 021 00073 %
MTV315,6 %20,2 %905 00065 %
Sub5,8 %6,1 %694 00050 %
AVA3,0 %3,1 %458 00033 %
C More Total0,5 %0,5 %112 0008 %
MTV yhteensä25,0 %30,0 %1 035 00074 %
Nelonen9,5 %11,8 %844 00060 %
Jim4,6 %5,1 %569 00041 %
Liv3,0 %3,0 %475 00034 %
Hero1,4 %1,7 %334 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %21,7 %994 00071 %
TV54,0 %4,0 %582 00042 %
Kutonen4,1 %3,9 %484 00035 %
Frii1,7 %1,3 %297 00021 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %54 0004 %
TLC2,9 %2,8 %305 00022 %
Warner Bros. Discovery13,7 %12,7 %833 00060 %
STAR Channel5,2 %4,7 %462 00033 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %380 00027 %
Disney Finland8,4 %6,9 %619 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %105 0007 %
AlfaTV0,2 %0,4 %149 00011 %
Muut6,5 %5,3 %413 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 205 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.