Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 1-5/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 093 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,7 %1 697 00070 %
Yle TV215,1 %11,7 %1 659 00069 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %1 202 00050 %
Yle yhteensä46,7 %40,5 %1 901 00079 %
MTV313,4 %18,2 %1 711 00071 %
Sub3,5 %4,2 %1 309 00054 %
AVA1,3 %1,3 %881 00036 %
C More Total0,7 %0,8 %234 00010 %
MTV yhteensä18,9 %24,5 %1 849 00077 %
Nelonen6,6 %9,1 %1 584 00066 %
Jim3,0 %2,9 %1 120 00046 %
Liv1,4 %1,6 %927 00038 %
Hero1,4 %1,9 %812 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,4 %1 758 00073 %
TV52,9 %2,8 %1 151 00048 %
Kutonen3,5 %3,5 %1 049 00043 %
Frii1,5 %1,5 %741 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %92 0004 %
TLC0,9 %1,0 %597 00025 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,5 %1 476 00061 %
STAR Channel3,1 %2,6 %956 00040 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %914 00038 %
Disney Finland6,8 %5,1 %1 232 00051 %
Paramount Network0,4 %0,3 %215 0009 %
AlfaTV0,6 %0,9 %567 00023 %
Muut4,3 %3,7 %650 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 093 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.