Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 6-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,0 %1 679 00070 %
Yle TV214,0 %7,8 %1 619 00067 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,4 %1 149 00048 %
Yle yhteensä45,0 %36,2 %1 880 00078 %
MTV314,7 %20,3 %1 703 00071 %
Sub3,5 %4,1 %1 280 00053 %
AVA1,4 %1,3 %892 00037 %
C More Total0,9 %1,1 %233 00010 %
MTV yhteensä20,5 %26,8 %1 858 00077 %
Nelonen7,4 %11,0 %1 610 00067 %
Jim2,7 %2,6 %1 056 00044 %
Liv1,2 %1,3 %845 00035 %
Hero1,3 %1,6 %749 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,5 %1 751 00073 %
TV53,1 %3,3 %1 131 00047 %
Kutonen3,5 %3,4 %997 00041 %
Frii1,5 %1,7 %666 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %108 0004 %
TLC1,0 %1,2 %585 00024 %
Warner Bros. Discovery11,1 %11,2 %1 453 00060 %
STAR Channel2,8 %2,3 %865 00036 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %827 00034 %
Disney Finland6,1 %4,7 %1 156 00048 %
Paramount Network0,3 %0,3 %196 0008 %
AlfaTV0,5 %0,8 %519 00021 %
Muut3,9 %3,5 %656 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 085 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.