Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 10-13/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 107 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,0 %28,7 %1 805 00075 %
Yle TV210,1 %7,3 %1 643 00068 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %1 142 00047 %
Yle yhteensä46,8 %38,6 %1 948 00081 %
MTV315,8 %21,7 %1 802 00075 %
Sub3,6 %4,1 %1 326 00055 %
AVA1,5 %1,4 %934 00039 %
C More Total0,8 %0,8 %251 00010 %
MTV yhteensä21,6 %28,0 %1 900 00079 %
Nelonen7,6 %10,9 %1 644 00068 %
Jim2,6 %2,7 %1 130 00047 %
Liv1,2 %1,2 %930 00039 %
Hero1,2 %1,5 %773 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,3 %1 781 00074 %
TV52,6 %2,5 %1 175 00049 %
Kutonen3,4 %3,2 %1 042 00043 %
Frii1,3 %1,5 %684 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %84 0003 %
TLC1,0 %1,0 %621 00026 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,8 %1 507 00062 %
STAR Channel3,2 %2,6 %949 00039 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %848 00035 %
Disney Finland6,2 %4,8 %1 218 00050 %
Paramount Network0,3 %0,3 %233 00010 %
AlfaTV0,4 %0,6 %534 00022 %
Muut3,1 %2,6 %562 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 107 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.