Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 10-13/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 168 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,3 %36,5 %1 162 00097 %
Yle TV28,5 %5,7 %1 044 00087 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,9 %921 00077 %
Yle yhteensä56,5 %46,0 %1 164 00097 %
MTV318,0 %25,2 %1 094 00091 %
Sub1,3 %1,7 %722 00060 %
AVA1,5 %1,3 %602 00050 %
C More Total0,5 %0,5 %126 00011 %
MTV yhteensä21,4 %28,6 %1 112 00093 %
Nelonen5,8 %8,7 %1 002 00084 %
Jim1,7 %1,8 %690 00058 %
Liv1,3 %1,1 %635 00053 %
Hero0,7 %0,9 %472 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %12,5 %1 047 00087 %
TV51,9 %2,1 %738 00062 %
Kutonen1,5 %1,4 %524 00044 %
Frii1,7 %2,1 %488 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %26 0002 %
TLC1,5 %1,6 %467 00039 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,6 %873 00073 %
STAR Channel1,3 %1,2 %484 00040 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %488 00041 %
Disney Finland3,3 %2,7 %660 00055 %
Paramount Network0,1 %0,1 %93 0008 %
AlfaTV0,6 %1,0 %483 00040 %
Muut1,4 %1,5 %230 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 168 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.