Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 10-13/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,2 %28,3 %1 899 00073 %
Yle TV210,5 %7,4 %1 772 00068 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %1 188 00046 %
Yle yhteensä46,5 %38,3 %2 095 00081 %
MTV315,7 %21,9 %1 921 00074 %
Sub3,6 %4,1 %1 401 00054 %
AVA1,4 %1,4 %960 00037 %
C More Total1,0 %0,8 %290 00011 %
MTV yhteensä21,8 %28,2 %2 036 00078 %
Nelonen7,8 %10,9 %1 761 00068 %
Jim2,6 %2,7 %1 162 00045 %
Liv1,2 %1,2 %964 00037 %
Hero1,2 %1,5 %790 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,2 %1 906 00073 %
TV52,5 %2,5 %1 213 00047 %
Kutonen3,3 %3,1 %1 072 00041 %
Frii1,3 %1,5 %701 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %92 0004 %
TLC1,0 %1,0 %639 00025 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,7 %1 577 00061 %
STAR Channel3,1 %2,7 %994 00038 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %876 00034 %
Disney Finland6,1 %4,8 %1 274 00049 %
Paramount Network0,3 %0,3 %238 0009 %
AlfaTV0,4 %0,6 %540 00021 %
Muut3,4 %2,8 %631 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 277 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.