Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 820 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %26,0 %1 457 00056 %
Yle TV29,7 %7,5 %1 403 00054 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %971 00037 %
Yle yhteensä44,1 %36,8 %1 641 00063 %
MTV316,2 %23,0 %1 498 00058 %
Sub3,8 %4,2 %1 107 00043 %
AVA1,5 %1,5 %738 00028 %
C More Total1,1 %1,0 %224 0009 %
MTV yhteensä22,6 %29,7 %1 614 00062 %
Nelonen7,1 %9,3 %1 372 00053 %
Jim3,3 %3,2 %953 00037 %
Liv1,6 %1,7 %870 00033 %
Hero1,1 %1,4 %617 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %15,6 %1 508 00058 %
TV53,1 %3,1 %1 020 00039 %
Kutonen3,2 %3,1 %873 00034 %
Frii1,5 %1,7 %594 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %77 0003 %
TLC1,1 %1,1 %527 00020 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,3 %1 259 00048 %
STAR Channel3,3 %2,8 %831 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %715 00027 %
Disney Finland6,7 %5,3 %1 058 00041 %
Paramount Network0,5 %0,4 %214 0008 %
AlfaTV0,5 %0,5 %422 00016 %
Muut3,3 %2,3 %478 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 820 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.