Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 929 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,6 %26,3 %1 577 00059 %
Yle TV29,0 %6,7 %1 490 00056 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %1 015 00038 %
Yle yhteensä45,0 %36,3 %1 756 00066 %
MTV319,4 %26,2 %1 641 00061 %
Sub2,7 %3,0 %1 084 00040 %
AVA2,2 %2,1 %825 00031 %
C More Total0,3 %0,2 %141 0005 %
MTV yhteensä24,7 %31,5 %1 733 00065 %
Nelonen7,8 %10,9 %1 461 00055 %
Jim2,6 %2,2 %899 00034 %
Liv2,6 %2,4 %974 00036 %
Hero1,0 %1,2 %572 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,6 %1 613 00060 %
TV52,9 %3,0 %1 025 00038 %
Kutonen1,1 %1,2 %675 00025 %
Frii2,3 %2,4 %624 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC2,8 %2,8 %633 00024 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,5 %1 296 00048 %
STAR Channel2,4 %2,4 %747 00028 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %554 00021 %
Disney Finland3,9 %3,6 %955 00036 %
Paramount Network0,4 %0,3 %184 0007 %
AlfaTV0,5 %0,6 %404 00015 %
Muut2,1 %1,6 %425 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 929 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.