Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 10-13/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %27,9 %1 280 00091 %
Yle TV28,8 %6,8 %1 150 00082 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %899 00064 %
Yle yhteensä44,4 %37,5 %1 317 00094 %
MTV316,6 %22,1 %1 255 00089 %
Sub3,3 %3,7 %920 00066 %
AVA2,1 %2,1 %745 00053 %
C More Total0,4 %0,3 %151 00011 %
MTV yhteensä22,4 %28,1 %1 283 00091 %
Nelonen9,0 %12,3 %1 158 00083 %
Jim2,4 %2,3 %763 00054 %
Liv1,9 %1,8 %751 00054 %
Hero1,3 %1,7 %603 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,1 %1 224 00087 %
TV53,0 %2,9 %889 00063 %
Kutonen2,6 %2,5 %720 00051 %
Frii2,1 %2,3 %606 00043 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %51 0004 %
TLC1,8 %1,9 %494 00035 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,8 %1 076 00077 %
STAR Channel2,5 %2,0 %618 00044 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %607 00043 %
Disney Finland5,0 %3,8 %818 00058 %
Paramount Network0,4 %0,3 %166 00012 %
AlfaTV0,2 %0,4 %385 00027 %
Muut3,1 %2,1 %301 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 348 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.