Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 634 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,0 %3 600 00068 %
Yle TV213,4 %8,4 %3 527 00067 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %2 423 00046 %
Yle yhteensä44,8 %36,7 %4 154 00079 %
MTV316,4 %21,9 %3 765 00071 %
Sub3,3 %3,6 %2 693 00051 %
AVA1,9 %1,8 %1 918 00036 %
C More Total0,6 %0,6 %443 0008 %
MTV yhteensä22,2 %28,0 %4 096 00078 %
Nelonen7,6 %10,4 %3 487 00066 %
Jim2,7 %2,8 %2 199 00042 %
Liv1,9 %1,9 %1 968 00037 %
Hero1,3 %1,6 %1 534 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,7 %3 853 00073 %
TV53,0 %3,2 %2 390 00045 %
Kutonen2,3 %2,3 %1 868 00035 %
Frii1,9 %2,0 %1 488 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %163 0003 %
TLC1,9 %2,1 %1 384 00026 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,4 %3 130 00059 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 780 00034 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 574 00030 %
Disney Finland5,1 %4,1 %2 355 00045 %
Paramount Network0,3 %0,2 %343 0006 %
AlfaTV0,6 %0,9 %1 080 00020 %
Muut3,5 %3,0 %1 276 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 634 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.