Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 1-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %10,1 %796 00057 %
Yle TV214,0 %9,2 %839 00060 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,6 %410 00029 %
Yle yhteensä26,3 %20,9 %1 025 00073 %
MTV317,1 %22,3 %904 00065 %
Sub5,8 %6,1 %688 00049 %
AVA3,0 %3,2 %464 00033 %
C More Total0,7 %0,6 %109 0008 %
MTV yhteensä26,6 %32,1 %1 039 00074 %
Nelonen10,2 %13,1 %867 00062 %
Jim4,4 %4,8 %549 00039 %
Liv2,8 %2,7 %451 00032 %
Hero1,4 %1,6 %319 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %22,2 %1 007 00072 %
TV53,8 %3,8 %578 00041 %
Kutonen3,9 %3,5 %467 00033 %
Frii1,8 %1,4 %289 00021 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %52 0004 %
TLC2,9 %2,9 %316 00023 %
Warner Bros. Discovery13,5 %12,6 %823 00059 %
STAR Channel5,1 %4,4 %455 00033 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %350 00025 %
Disney Finland8,1 %6,4 %599 00043 %
Paramount Network0,4 %0,4 %97 0007 %
AlfaTV0,2 %0,3 %135 00010 %
Muut6,2 %5,1 %412 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 210 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.