Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 1-13/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,7 %11,6 %842 00060 %
Yle TV212,9 %8,6 %848 00061 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,5 %416 00030 %
Yle yhteensä27,3 %21,7 %1 043 00075 %
MTV317,9 %23,2 %935 00067 %
Sub5,9 %6,2 %704 00050 %
AVA2,8 %2,8 %469 00034 %
C More Total0,7 %0,6 %113 0008 %
MTV yhteensä27,3 %32,7 %1 060 00076 %
Nelonen10,6 %13,9 %884 00063 %
Jim4,2 %4,5 %562 00040 %
Liv2,6 %2,6 %470 00034 %
Hero1,3 %1,5 %321 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %22,4 %1 016 00073 %
TV53,7 %3,8 %587 00042 %
Kutonen3,6 %3,2 %468 00034 %
Frii1,8 %1,4 %294 00021 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %50 0004 %
TLC2,7 %2,7 %329 00024 %
Warner Bros. Discovery12,7 %11,8 %834 00060 %
STAR Channel5,2 %4,5 %469 00034 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %347 00025 %
Disney Finland8,0 %6,3 %608 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %109 0008 %
AlfaTV0,2 %0,3 %136 00010 %
Muut5,3 %4,3 %393 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 218 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.