Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 1-13/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,2 %1 806 00069 %
Yle TV213,4 %8,9 %1 774 00068 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %1 201 00046 %
Yle yhteensä46,0 %38,2 %2 056 00079 %
MTV314,6 %20,3 %1 849 00071 %
Sub3,6 %4,1 %1 377 00053 %
AVA1,4 %1,3 %924 00036 %
C More Total0,9 %0,9 %272 00010 %
MTV yhteensä20,5 %26,7 %2 002 00077 %
Nelonen7,4 %10,3 %1 717 00066 %
Jim2,7 %2,7 %1 138 00044 %
Liv1,2 %1,4 %931 00036 %
Hero1,3 %1,6 %793 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,0 %1 881 00072 %
TV52,8 %2,8 %1 190 00046 %
Kutonen3,4 %3,3 %1 060 00041 %
Frii1,4 %1,5 %715 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %103 0004 %
TLC1,0 %1,1 %619 00024 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,7 %1 546 00059 %
STAR Channel3,0 %2,6 %965 00037 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %891 00034 %
Disney Finland6,3 %4,9 %1 256 00048 %
Paramount Network0,3 %0,3 %218 0008 %
AlfaTV0,5 %0,8 %548 00021 %
Muut4,0 %3,4 %691 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 267 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.