Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-13/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 653 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,1 %3 694 00070 %
Yle TV212,0 %7,8 %3 543 00067 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %2 424 00046 %
Yle yhteensä45,3 %36,9 %4 195 00079 %
MTV316,9 %22,7 %3 838 00073 %
Sub3,2 %3,6 %2 710 00051 %
AVA1,9 %1,8 %1 942 00037 %
C More Total0,6 %0,6 %464 0009 %
MTV yhteensä22,6 %28,7 %4 142 00078 %
Nelonen7,9 %10,8 %3 533 00067 %
Jim2,6 %2,7 %2 213 00042 %
Liv1,8 %1,8 %2 003 00038 %
Hero1,2 %1,5 %1 525 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,8 %3 881 00074 %
TV52,9 %3,0 %2 412 00046 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 870 00035 %
Frii1,8 %2,0 %1 487 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %154 0003 %
TLC1,9 %2,0 %1 403 00027 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,9 %3 151 00060 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 789 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 567 00030 %
Disney Finland5,0 %4,0 %2 361 00045 %
Paramount Network0,3 %0,2 %372 0007 %
AlfaTV0,5 %0,8 %1 069 00020 %
Muut3,2 %2,7 %1 231 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 653 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.