Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 401 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %26,1 %3 510 00066 %
Yle TV211,3 %7,6 %3 363 00064 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %2 302 00044 %
Yle yhteensä45,1 %36,8 %3 973 00075 %
MTV317,1 %23,2 %3 643 00069 %
Sub3,2 %3,6 %2 566 00049 %
AVA1,9 %1,8 %1 837 00035 %
C More Total0,7 %0,6 %436 0008 %
MTV yhteensä22,9 %29,2 %3 921 00074 %
Nelonen7,8 %10,7 %3 339 00063 %
Jim2,7 %2,7 %2 113 00040 %
Liv1,9 %1,9 %1 959 00037 %
Hero1,2 %1,5 %1 431 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,7 %3 670 00070 %
TV52,9 %3,0 %2 310 00044 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 780 00034 %
Frii1,9 %2,0 %1 412 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %144 0003 %
TLC1,9 %2,0 %1 335 00025 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,7 %2 986 00057 %
STAR Channel2,6 %2,4 %1 730 00033 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 484 00028 %
Disney Finland5,1 %4,1 %2 264 00043 %
Paramount Network0,3 %0,3 %379 0007 %
AlfaTV0,5 %0,7 %1 002 00019 %
Muut3,1 %2,5 %1 140 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 401 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.