Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 259 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %26,0 %1 801 00067 %
Yle TV210,3 %6,7 %1 692 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 165 00043 %
Yle yhteensä44,7 %35,9 %2 032 00076 %
MTV319,1 %25,2 %1 892 00071 %
Sub2,9 %3,1 %1 264 00047 %
AVA2,3 %2,2 %965 00036 %
C More Total0,4 %0,3 %177 0007 %
MTV yhteensä24,7 %30,7 %2 027 00076 %
Nelonen8,2 %11,2 %1 718 00064 %
Jim2,5 %2,5 %1 026 00038 %
Liv2,4 %2,2 %1 045 00039 %
Hero1,1 %1,4 %687 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,3 %1 893 00071 %
TV52,9 %3,2 %1 168 00044 %
Kutonen1,2 %1,2 %773 00029 %
Frii2,3 %2,3 %730 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC2,7 %2,9 %742 00028 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,9 %1 519 00057 %
STAR Channel2,2 %2,2 %802 00030 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %642 00024 %
Disney Finland3,8 %3,4 %1 064 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %162 0006 %
AlfaTV0,5 %0,7 %489 00018 %
Muut2,4 %1,9 %508 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 259 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.