Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
Viikot: 1-18/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 093 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %26,4 %3 367 00069 %
Yle TV210,9 %7,5 %3 134 00064 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %2 237 00046 %
Yle yhteensä45,3 %37,1 %3 715 00076 %
MTV317,1 %23,1 %3 426 00070 %
Sub3,2 %3,6 %2 441 00050 %
AVA1,9 %1,8 %1 799 00037 %
C More Total0,5 %0,5 %383 0008 %
MTV yhteensä22,8 %29,0 %3 671 00075 %
Nelonen7,6 %10,6 %3 147 00064 %
Jim2,7 %2,7 %2 051 00042 %
Liv1,9 %1,9 %1 907 00039 %
Hero1,2 %1,5 %1 410 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,6 %3 456 00070 %
TV52,9 %3,0 %2 240 00046 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 728 00035 %
Frii1,9 %2,0 %1 388 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %133 0003 %
TLC1,9 %2,1 %1 308 00027 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,8 %2 867 00058 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 666 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 444 00029 %
Disney Finland5,1 %4,1 %2 177 00044 %
Paramount Network0,3 %0,3 %373 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %991 00020 %
Muut2,9 %2,4 %1 038 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 093 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.