Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
Viikot: 1-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 320 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %26,5 %3 538 00072 %
Yle TV210,4 %7,4 %3 252 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %2 330 00047 %
Yle yhteensä44,9 %37,1 %3 903 00079 %
MTV317,2 %23,0 %3 594 00073 %
Sub3,2 %3,6 %2 538 00052 %
AVA2,0 %1,9 %1 880 00038 %
C More Total0,6 %0,5 %395 0008 %
MTV yhteensä22,9 %29,1 %3 863 00079 %
Nelonen7,5 %10,4 %3 285 00067 %
Jim2,8 %2,7 %2 131 00043 %
Liv2,0 %1,9 %2 013 00041 %
Hero1,2 %1,5 %1 460 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,4 %3 626 00074 %
TV52,9 %3,0 %2 341 00048 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 800 00037 %
Frii2,0 %2,1 %1 443 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %132 0003 %
TLC2,0 %2,1 %1 377 00028 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,8 %2 995 00061 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 740 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 506 00031 %
Disney Finland5,2 %4,2 %2 278 00046 %
Paramount Network0,3 %0,3 %408 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %1 031 00021 %
Muut2,8 %2,3 %1 065 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 320 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.