Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 1-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 086 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %26,6 %1 709 00071 %
Yle TV211,4 %8,3 %1 599 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 147 00048 %
Yle yhteensä45,3 %38,0 %1 888 00078 %
MTV315,1 %20,8 %1 724 00071 %
Sub3,7 %4,3 %1 287 00053 %
AVA1,5 %1,5 %888 00037 %
C More Total0,8 %0,9 %232 00010 %
MTV yhteensä21,1 %27,5 %1 857 00077 %
Nelonen7,0 %9,8 %1 581 00065 %
Jim3,0 %2,9 %1 097 00045 %
Liv1,4 %1,5 %932 00039 %
Hero1,3 %1,6 %762 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,8 %1 744 00072 %
TV53,0 %2,9 %1 159 00048 %
Kutonen3,5 %3,3 %1 018 00042 %
Frii1,5 %1,6 %693 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %88 0004 %
TLC1,0 %1,1 %609 00025 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,6 %1 463 00061 %
STAR Channel3,1 %2,6 %925 00038 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %853 00035 %
Disney Finland6,6 %5,1 %1 199 00050 %
Paramount Network0,4 %0,3 %227 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %527 00022 %
Muut3,5 %2,9 %581 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 086 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.