Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 1-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %26,5 %1 829 00073 %
Yle TV29,5 %6,6 %1 653 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %1 183 00047 %
Yle yhteensä44,6 %36,3 %2 015 00081 %
MTV319,1 %24,9 %1 871 00075 %
Sub2,8 %3,1 %1 250 00050 %
AVA2,4 %2,3 %993 00040 %
C More Total0,3 %0,2 %163 0007 %
MTV yhteensä24,6 %30,5 %2 006 00080 %
Nelonen8,0 %10,9 %1 704 00068 %
Jim2,5 %2,4 %1 034 00041 %
Liv2,5 %2,3 %1 081 00043 %
Hero1,1 %1,4 %698 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,0 %1 883 00075 %
TV52,9 %3,1 %1 182 00047 %
Kutonen1,2 %1,2 %782 00031 %
Frii2,4 %2,5 %749 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC2,9 %3,0 %768 00031 %
Warner Bros. Discovery9,7 %10,0 %1 532 00061 %
STAR Channel2,3 %2,2 %815 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %654 00026 %
Disney Finland3,9 %3,5 %1 078 00043 %
Paramount Network0,3 %0,2 %181 0007 %
AlfaTV0,5 %0,8 %505 00020 %
Muut2,2 %1,8 %484 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 234 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.