Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
Viikot: 1-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %26,5 %3 480 00071 %
Yle TV210,1 %7,5 %3 170 00064 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %2 270 00046 %
Yle yhteensä44,8 %37,2 %3 847 00078 %
MTV317,2 %23,1 %3 530 00072 %
Sub3,3 %3,7 %2 476 00050 %
AVA2,0 %2,0 %1 820 00037 %
C More Total0,6 %0,5 %390 0008 %
MTV yhteensä23,1 %29,2 %3 805 00077 %
Nelonen7,3 %9,9 %3 180 00065 %
Jim2,7 %2,7 %2 063 00042 %
Liv2,0 %2,0 %1 956 00040 %
Hero1,2 %1,5 %1 424 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,0 %3 542 00072 %
TV52,9 %3,0 %2 272 00046 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 760 00036 %
Frii2,0 %2,1 %1 406 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %126 0003 %
TLC2,1 %2,2 %1 351 00027 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,9 %2 934 00060 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 689 00034 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 475 00030 %
Disney Finland5,2 %4,3 %2 227 00045 %
Paramount Network0,4 %0,3 %403 0008 %
AlfaTV0,5 %0,8 %1 002 00020 %
Muut2,8 %2,3 %1 051 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 283 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.