Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 1-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,1 %34,8 %1 148 00096 %
Yle TV210,1 %7,2 %1 031 00086 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,1 %912 00076 %
Yle yhteensä55,3 %46,1 %1 157 00097 %
MTV317,9 %24,5 %1 084 00091 %
Sub1,5 %1,9 %709 00059 %
AVA1,5 %1,3 %588 00049 %
C More Total0,5 %0,6 %115 00010 %
MTV yhteensä21,4 %28,3 %1 106 00092 %
Nelonen5,3 %7,5 %963 00080 %
Jim2,0 %1,7 %643 00054 %
Liv1,4 %1,4 %631 00053 %
Hero0,8 %1,0 %456 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,7 %1 016 00085 %
TV52,1 %2,3 %717 00060 %
Kutonen1,5 %1,5 %517 00043 %
Frii1,9 %2,2 %481 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0002 %
TLC1,6 %1,7 %456 00038 %
Warner Bros. Discovery7,7 %8,1 %851 00071 %
STAR Channel1,4 %1,3 %477 00040 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %480 00040 %
Disney Finland3,6 %2,9 %653 00055 %
Paramount Network0,1 %0,1 %83 0007 %
AlfaTV0,9 %1,3 %486 00041 %
Muut1,5 %1,5 %232 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 163 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.