Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 1-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 159 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,0 %34,4 %1 142 00095 %
Yle TV210,0 %7,7 %1 022 00085 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,1 %906 00076 %
Yle yhteensä55,3 %46,3 %1 153 00096 %
MTV317,8 %24,6 %1 078 00090 %
Sub1,6 %1,9 %704 00059 %
AVA1,5 %1,3 %573 00048 %
C More Total0,6 %0,6 %125 00010 %
MTV yhteensä21,5 %28,4 %1 100 00092 %
Nelonen5,2 %7,3 %946 00079 %
Jim2,0 %1,7 %630 00053 %
Liv1,5 %1,4 %622 00052 %
Hero0,8 %1,1 %446 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %11,4 %1 004 00084 %
TV52,0 %2,2 %693 00058 %
Kutonen1,5 %1,5 %508 00042 %
Frii1,9 %2,2 %472 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %25 0002 %
TLC1,7 %1,7 %449 00038 %
Warner Bros. Discovery7,7 %8,0 %839 00070 %
STAR Channel1,4 %1,3 %460 00038 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %474 00040 %
Disney Finland3,6 %2,9 %639 00053 %
Paramount Network0,1 %0,1 %82 0007 %
AlfaTV0,9 %1,4 %481 00040 %
Muut1,5 %1,5 %235 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 159 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.