Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 1-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 341 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %26,0 %1 824 00068 %
Yle TV29,6 %7,0 %1 671 00062 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %1 160 00043 %
Yle yhteensä44,4 %36,3 %2 073 00077 %
MTV318,9 %25,0 %1 894 00071 %
Sub2,9 %3,1 %1 236 00046 %
AVA2,5 %2,4 %939 00035 %
C More Total0,4 %0,3 %188 0007 %
MTV yhteensä24,8 %30,8 %2 052 00077 %
Nelonen7,6 %10,0 %1 669 00062 %
Jim2,4 %2,4 %988 00037 %
Liv2,5 %2,4 %1 037 00039 %
Hero1,1 %1,4 %670 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,1 %1 878 00070 %
TV52,8 %3,0 %1 127 00042 %
Kutonen1,2 %1,2 %765 00029 %
Frii2,5 %2,6 %719 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC3,1 %3,2 %753 00028 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,2 %1 513 00056 %
STAR Channel2,3 %2,3 %783 00029 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %643 00024 %
Disney Finland4,0 %3,6 %1 058 00039 %
Paramount Network0,3 %0,2 %183 0007 %
AlfaTV0,6 %0,8 %481 00018 %
Muut2,4 %1,9 %524 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 341 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.