Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 1-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 159 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,9 %34,2 %1 142 00095 %
Yle TV29,9 %7,9 %1 018 00085 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,2 %901 00075 %
Yle yhteensä55,1 %46,2 %1 152 00096 %
MTV317,7 %24,5 %1 077 00090 %
Sub1,6 %1,9 %698 00058 %
AVA1,5 %1,3 %567 00047 %
C More Total0,7 %0,6 %131 00011 %
MTV yhteensä21,5 %28,3 %1 099 00092 %
Nelonen5,4 %7,6 %943 00079 %
Jim1,9 %1,7 %622 00052 %
Liv1,5 %1,4 %615 00051 %
Hero0,8 %1,1 %438 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %11,7 %1 000 00084 %
TV51,9 %2,0 %678 00057 %
Kutonen1,5 %1,4 %500 00042 %
Frii1,8 %2,2 %467 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC1,8 %1,7 %444 00037 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,8 %831 00069 %
STAR Channel1,3 %1,2 %449 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %470 00039 %
Disney Finland3,6 %2,9 %631 00053 %
Paramount Network0,1 %0,1 %80 0007 %
AlfaTV0,9 %1,4 %479 00040 %
Muut1,5 %1,5 %232 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 159 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.