Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 1-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 191 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,5 %11,4 %777 00056 %
Yle TV211,3 %8,0 %766 00055 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,7 %375 00027 %
Yle yhteensä25,5 %21,1 %981 00070 %
MTV317,2 %22,4 %876 00063 %
Sub6,3 %6,6 %651 00047 %
AVA2,8 %2,8 %400 00029 %
C More Total1,0 %0,7 %115 0008 %
MTV yhteensä27,3 %32,4 %1 006 00072 %
Nelonen10,0 %12,9 %804 00058 %
Jim4,4 %4,7 %521 00037 %
Liv2,9 %2,9 %455 00033 %
Hero1,5 %1,7 %292 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %22,2 %949 00068 %
TV53,8 %3,8 %539 00039 %
Kutonen3,7 %3,4 %437 00031 %
Frii2,0 %1,5 %271 00019 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %40 0003 %
TLC3,1 %3,0 %321 00023 %
Warner Bros. Discovery13,4 %12,4 %775 00056 %
STAR Channel5,8 %4,9 %443 00032 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %326 00023 %
Disney Finland8,9 %6,9 %576 00041 %
Paramount Network0,7 %0,6 %121 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %118 0008 %
Muut5,1 %4,1 %372 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 191 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.