Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 1-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %26,2 %1 754 00070 %
Yle TV29,1 %7,0 %1 553 00062 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %1 123 00045 %
Yle yhteensä44,3 %36,6 %1 944 00078 %
MTV318,8 %24,8 %1 788 00072 %
Sub2,9 %3,2 %1 174 00047 %
AVA2,5 %2,4 %907 00036 %
C More Total0,5 %0,3 %174 0007 %
MTV yhteensä24,7 %30,6 %1 932 00077 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 567 00063 %
Jim2,4 %2,3 %944 00038 %
Liv2,6 %2,4 %1 001 00040 %
Hero1,1 %1,4 %646 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,1 %1 767 00071 %
TV52,8 %2,9 %1 081 00043 %
Kutonen1,2 %1,2 %729 00029 %
Frii2,5 %2,6 %700 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0002 %
TLC3,2 %3,2 %736 00029 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,2 %1 450 00058 %
STAR Channel2,3 %2,3 %748 00030 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %618 00025 %
Disney Finland4,0 %3,6 %1 013 00041 %
Paramount Network0,3 %0,2 %179 0007 %
AlfaTV0,6 %0,9 %473 00019 %
Muut2,3 %1,9 %478 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 188 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.