Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 1-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %25,9 %1 750 00070 %
Yle TV28,9 %6,9 %1 547 00062 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %1 122 00045 %
Yle yhteensä44,0 %36,2 %1 941 00078 %
MTV319,2 %25,3 %1 796 00072 %
Sub2,9 %3,1 %1 169 00047 %
AVA2,5 %2,4 %911 00036 %
C More Total0,5 %0,3 %176 0007 %
MTV yhteensä25,1 %31,0 %1 938 00078 %
Nelonen7,9 %10,5 %1 571 00063 %
Jim2,3 %2,2 %932 00037 %
Liv2,6 %2,4 %994 00040 %
Hero1,1 %1,3 %633 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,5 %1 767 00071 %
TV52,7 %2,8 %1 067 00043 %
Kutonen1,2 %1,2 %721 00029 %
Frii2,4 %2,5 %688 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %37 0001 %
TLC3,2 %3,2 %730 00029 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,9 %1 441 00058 %
STAR Channel2,3 %2,2 %740 00030 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %610 00024 %
Disney Finland3,9 %3,5 %1 004 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %180 0007 %
AlfaTV0,6 %0,8 %469 00019 %
Muut2,3 %1,9 %474 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 189 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.