Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
Viikot: 1-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %25,9 %3 392 00069 %
Yle TV29,7 %7,8 %3 067 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %2 217 00045 %
Yle yhteensä43,9 %37,0 %3 766 00077 %
MTV317,2 %23,1 %3 455 00070 %
Sub3,4 %3,7 %2 397 00049 %
AVA2,0 %1,9 %1 729 00035 %
C More Total0,9 %0,6 %434 0009 %
MTV yhteensä23,4 %29,3 %3 739 00076 %
Nelonen7,6 %10,3 %3 072 00063 %
Jim2,7 %2,5 %1 954 00040 %
Liv2,1 %2,0 %1 874 00038 %
Hero1,2 %1,5 %1 351 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,3 %3 441 00070 %
TV52,8 %2,8 %2 145 00044 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 692 00034 %
Frii2,0 %2,1 %1 337 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %115 0002 %
TLC2,2 %2,2 %1 310 00027 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,7 %2 843 00058 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 602 00033 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 428 00029 %
Disney Finland5,3 %4,3 %2 149 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %401 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %969 00020 %
Muut2,9 %2,4 %1 049 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 241 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.