Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
Viikot: 1-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %25,6 %3 396 00069 %
Yle TV29,4 %7,5 %3 066 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %2 223 00045 %
Yle yhteensä43,4 %36,5 %3 769 00077 %
MTV317,5 %23,4 %3 476 00071 %
Sub3,4 %3,7 %2 391 00049 %
AVA2,0 %2,0 %1 751 00036 %
C More Total1,0 %0,7 %458 0009 %
MTV yhteensä23,8 %29,6 %3 757 00076 %
Nelonen7,9 %10,8 %3 093 00063 %
Jim2,7 %2,5 %1 960 00040 %
Liv2,0 %2,0 %1 879 00038 %
Hero1,1 %1,4 %1 338 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,8 %3 458 00070 %
TV52,7 %2,7 %2 139 00044 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 693 00034 %
Frii1,9 %2,0 %1 324 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %113 0002 %
TLC2,1 %2,1 %1 307 00027 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,4 %2 841 00058 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 597 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 432 00029 %
Disney Finland5,3 %4,2 %2 149 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %402 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %975 00020 %
Muut3,0 %2,4 %1 063 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 253 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.