Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 1-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 340 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %25,5 %1 811 00068 %
Yle TV29,0 %6,7 %1 646 00061 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %1 151 00043 %
Yle yhteensä43,5 %35,6 %2 060 00077 %
MTV319,6 %25,8 %1 903 00071 %
Sub2,9 %3,1 %1 212 00045 %
AVA2,5 %2,3 %938 00035 %
C More Total0,6 %0,3 %203 0008 %
MTV yhteensä25,6 %31,5 %2 057 00077 %
Nelonen8,4 %11,2 %1 666 00062 %
Jim2,3 %2,2 %954 00036 %
Liv2,6 %2,4 %1 017 00038 %
Hero1,0 %1,3 %631 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,1 %1 870 00070 %
TV52,6 %2,7 %1 088 00041 %
Kutonen1,2 %1,2 %740 00028 %
Frii2,3 %2,4 %688 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0001 %
TLC3,1 %3,0 %737 00028 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,5 %1 483 00055 %
STAR Channel2,2 %2,1 %755 00028 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %624 00023 %
Disney Finland3,9 %3,4 %1 029 00038 %
Paramount Network0,3 %0,2 %182 0007 %
AlfaTV0,6 %0,8 %475 00018 %
Muut2,4 %1,9 %517 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 340 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.