Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 1-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 216 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %25,7 %1 720 00066 %
Yle TV211,2 %9,0 %1 643 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 125 00043 %
Yle yhteensä43,9 %37,9 %1 962 00075 %
MTV314,7 %20,4 %1 752 00067 %
Sub3,9 %4,4 %1 302 00050 %
AVA1,5 %1,4 %837 00032 %
C More Total1,4 %1,0 %287 00011 %
MTV yhteensä21,4 %27,2 %1 925 00074 %
Nelonen7,3 %9,8 %1 595 00061 %
Jim3,0 %2,8 %1 057 00041 %
Liv1,5 %1,7 %915 00035 %
Hero1,2 %1,6 %734 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,9 %1 783 00069 %
TV52,8 %2,8 %1 124 00043 %
Kutonen3,6 %3,3 %1 003 00039 %
Frii1,5 %1,6 %670 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %86 0003 %
TLC1,1 %1,1 %601 00023 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,6 %1 474 00057 %
STAR Channel3,2 %2,7 %903 00035 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %845 00032 %
Disney Finland6,7 %5,2 %1 198 00046 %
Paramount Network0,4 %0,3 %227 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %508 00020 %
Muut4,0 %3,2 %636 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 216 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.