Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 549 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %25,9 %3 530 00067 %
Yle TV210,3 %8,0 %3 295 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %2 275 00043 %
Yle yhteensä44,1 %37,1 %4 023 00076 %
MTV316,8 %22,8 %3 632 00069 %
Sub3,4 %3,8 %2 525 00048 %
AVA2,0 %1,9 %1 756 00033 %
C More Total0,9 %0,6 %478 0009 %
MTV yhteensä23,2 %29,1 %3 964 00075 %
Nelonen7,5 %9,9 %3 241 00061 %
Jim2,7 %2,5 %2 024 00038 %
Liv2,0 %2,0 %1 936 00037 %
Hero1,2 %1,5 %1 389 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,0 %3 641 00069 %
TV52,8 %2,9 %2 232 00042 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 752 00033 %
Frii2,0 %2,1 %1 378 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %126 0002 %
TLC2,2 %2,2 %1 347 00026 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,9 %2 970 00056 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 671 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 476 00028 %
Disney Finland5,3 %4,3 %2 240 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %409 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %985 00019 %
Muut3,2 %2,5 %1 156 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 549 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.