Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 601 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %26,2 %3 619 00069 %
Yle TV210,6 %7,5 %3 399 00064 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %2 330 00044 %
Yle yhteensä44,6 %36,9 %4 109 00078 %
MTV317,2 %23,2 %3 739 00071 %
Sub3,3 %3,7 %2 599 00049 %
AVA2,0 %2,0 %1 855 00035 %
C More Total0,7 %0,6 %440 0008 %
MTV yhteensä23,2 %29,4 %4 051 00077 %
Nelonen7,5 %10,0 %3 371 00064 %
Jim2,7 %2,6 %2 120 00040 %
Liv2,0 %2,0 %2 005 00038 %
Hero1,2 %1,5 %1 444 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,1 %3 757 00071 %
TV52,9 %3,0 %2 338 00044 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 809 00034 %
Frii2,0 %2,1 %1 428 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %136 0003 %
TLC2,1 %2,1 %1 379 00026 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,8 %3 048 00058 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 749 00033 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 512 00029 %
Disney Finland5,2 %4,3 %2 309 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %410 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %1 012 00019 %
Muut3,1 %2,5 %1 155 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 601 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.