Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 1-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 211 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,7 %11,6 %811 00058 %
Yle TV211,6 %7,8 %801 00057 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %392 00028 %
Yle yhteensä26,0 %21,0 %1 016 00073 %
MTV318,0 %23,4 %908 00065 %
Sub6,1 %6,3 %673 00048 %
AVA2,8 %2,8 %432 00031 %
C More Total0,7 %0,5 %107 0008 %
MTV yhteensä27,6 %33,0 %1 033 00074 %
Nelonen10,3 %13,3 %844 00060 %
Jim4,5 %4,7 %552 00040 %
Liv2,8 %2,8 %476 00034 %
Hero1,4 %1,6 %303 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,0 %22,5 %985 00071 %
TV53,8 %3,8 %563 00040 %
Kutonen3,6 %3,2 %448 00032 %
Frii1,9 %1,5 %283 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %45 0003 %
TLC3,0 %2,9 %326 00023 %
Warner Bros. Discovery13,1 %12,1 %797 00057 %
STAR Channel5,5 %4,7 %459 00033 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %332 00024 %
Disney Finland8,5 %6,7 %592 00042 %
Paramount Network0,7 %0,6 %120 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %122 0009 %
Muut4,9 %4,0 %374 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 211 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.