Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 1-13/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 095 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %26,6 %1 725 00071 %
Yle TV213,0 %8,9 %1 642 00068 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 167 00048 %
Yle yhteensä46,2 %38,5 %1 909 00079 %
MTV314,6 %20,1 %1 737 00072 %
Sub3,5 %4,1 %1 305 00054 %
AVA1,4 %1,3 %900 00037 %
C More Total0,8 %0,9 %239 00010 %
MTV yhteensä20,4 %26,5 %1 868 00077 %
Nelonen7,2 %10,3 %1 610 00067 %
Jim2,8 %2,8 %1 103 00046 %
Liv1,3 %1,4 %903 00037 %
Hero1,3 %1,7 %781 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,1 %1 763 00073 %
TV52,9 %2,8 %1 152 00048 %
Kutonen3,5 %3,4 %1 031 00043 %
Frii1,4 %1,6 %700 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %94 0004 %
TLC1,0 %1,1 %601 00025 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,8 %1 479 00061 %
STAR Channel3,0 %2,5 %926 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %867 00036 %
Disney Finland6,4 %4,9 %1 204 00050 %
Paramount Network0,3 %0,3 %215 0009 %
AlfaTV0,5 %0,8 %542 00022 %
Muut3,7 %3,2 %625 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 095 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.