Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 1-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %25,1 %1 765 00068 %
Yle TV214,9 %9,8 %1 775 00068 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 207 00046 %
Yle yhteensä45,7 %38,1 %2 039 00078 %
MTV314,0 %19,4 %1 817 00070 %
Sub3,6 %4,1 %1 367 00053 %
AVA1,4 %1,3 %908 00035 %
C More Total0,9 %1,0 %265 00010 %
MTV yhteensä19,8 %25,8 %1 987 00076 %
Nelonen7,1 %10,0 %1 697 00065 %
Jim2,8 %2,8 %1 127 00043 %
Liv1,3 %1,4 %916 00035 %
Hero1,3 %1,7 %795 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,9 %1 870 00072 %
TV53,0 %3,0 %1 179 00045 %
Kutonen3,5 %3,4 %1 055 00041 %
Frii1,5 %1,5 %721 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %108 0004 %
TLC1,0 %1,1 %610 00023 %
Warner Bros. Discovery10,3 %10,3 %1 532 00059 %
STAR Channel3,0 %2,5 %952 00037 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %898 00035 %
Disney Finland6,4 %4,9 %1 247 00048 %
Paramount Network0,3 %0,3 %210 0008 %
AlfaTV0,5 %0,9 %552 00021 %
Muut4,4 %3,8 %718 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 262 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.