Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 1-5/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,5 %1 770 00068 %
Yle TV215,4 %11,7 %1 795 00069 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %1 229 00047 %
Yle yhteensä46,5 %40,2 %2 047 00079 %
MTV313,3 %18,3 %1 816 00070 %
Sub3,6 %4,2 %1 382 00053 %
AVA1,3 %1,3 %907 00035 %
C More Total0,8 %0,9 %265 00010 %
MTV yhteensä19,0 %24,6 %1 980 00076 %
Nelonen6,7 %9,1 %1 686 00065 %
Jim3,0 %2,9 %1 157 00044 %
Liv1,4 %1,5 %955 00037 %
Hero1,4 %1,9 %824 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,4 %1 872 00072 %
TV52,9 %2,8 %1 188 00046 %
Kutonen3,5 %3,5 %1 074 00041 %
Frii1,4 %1,4 %756 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %103 0004 %
TLC0,9 %1,0 %610 00023 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,5 %1 538 00059 %
STAR Channel3,1 %2,7 %993 00038 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %934 00036 %
Disney Finland6,7 %5,1 %1 282 00049 %
Paramount Network0,4 %0,4 %218 0008 %
AlfaTV0,5 %0,9 %571 00022 %
Muut4,5 %3,9 %712 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 267 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.