Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-5/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 640 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,7 %3 611 00068 %
Yle TV213,9 %9,9 %3 555 00067 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %2 447 00046 %
Yle yhteensä45,8 %38,7 %4 168 00079 %
MTV315,6 %20,7 %3 758 00071 %
Sub3,2 %3,6 %2 713 00051 %
AVA1,9 %1,8 %1 926 00036 %
C More Total0,6 %0,6 %456 0009 %
MTV yhteensä21,3 %26,7 %4 088 00077 %
Nelonen7,1 %9,4 %3 447 00065 %
Jim2,9 %3,0 %2 261 00043 %
Liv2,0 %2,0 %2 050 00039 %
Hero1,4 %1,9 %1 613 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,3 %3 841 00073 %
TV52,9 %3,0 %2 411 00046 %
Kutonen2,4 %2,4 %1 930 00037 %
Frii1,8 %1,9 %1 560 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %153 0003 %
TLC1,9 %2,0 %1 395 00026 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,8 %3 151 00060 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 860 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 638 00031 %
Disney Finland5,3 %4,3 %2 430 00046 %
Paramount Network0,3 %0,2 %349 0007 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 121 00021 %
Muut3,5 %3,1 %1 256 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 640 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.