Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 1-5/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,7 %34,7 %1 152 00096 %
Yle TV213,7 %9,2 %1 057 00088 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,0 %953 00080 %
Yle yhteensä56,5 %47,8 %1 165 00097 %
MTV316,7 %22,5 %1 093 00091 %
Sub1,5 %1,8 %735 00061 %
AVA1,3 %0,9 %591 00049 %
C More Total0,4 %0,5 %116 00010 %
MTV yhteensä19,9 %25,7 %1 111 00093 %
Nelonen5,0 %7,2 %978 00082 %
Jim2,0 %2,1 %682 00057 %
Liv1,2 %1,2 %653 00055 %
Hero1,0 %1,4 %510 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %12,0 %1 036 00087 %
TV52,3 %2,4 %737 00062 %
Kutonen1,6 %1,6 %544 00045 %
Frii1,6 %1,9 %516 00043 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0002 %
TLC1,3 %1,5 %469 00039 %
Warner Bros. Discovery7,6 %8,0 %865 00072 %
STAR Channel1,7 %1,5 %550 00046 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %508 00042 %
Disney Finland3,9 %3,0 %706 00059 %
Paramount Network0,1 %0,1 %77 0006 %
AlfaTV0,9 %1,6 %528 00044 %
Muut1,8 %1,7 %257 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 167 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.