Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 1-5/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 349 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %25,2 %1 245 00089 %
Yle TV212,5 %9,9 %1 129 00081 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %952 00068 %
Yle yhteensä43,6 %38,1 %1 304 00093 %
MTV314,3 %19,0 %1 224 00087 %
Sub3,6 %4,1 %923 00066 %
AVA2,1 %2,2 %729 00052 %
C More Total0,4 %0,4 %131 0009 %
MTV yhteensä20,4 %25,6 %1 273 00091 %
Nelonen7,7 %10,2 %1 126 00080 %
Jim3,1 %2,9 %781 00056 %
Liv2,3 %2,3 %753 00054 %
Hero2,0 %2,5 %665 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,9 %1 211 00086 %
TV53,3 %3,1 %869 00062 %
Kutonen2,8 %2,6 %745 00053 %
Frii2,3 %2,2 %647 00046 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %54 0004 %
TLC1,9 %2,1 %513 00037 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,5 %1 075 00077 %
STAR Channel2,4 %2,1 %646 00046 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %632 00045 %
Disney Finland5,5 %4,2 %837 00060 %
Paramount Network0,3 %0,3 %127 0009 %
AlfaTV0,4 %0,6 %414 00029 %
Muut3,7 %2,9 %338 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 349 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.